Kawasaki presenteert nog meer supercharged modellen op de Tokyo Motor Show

28-10-2015

Het enorme succes van de supercharged Ninja H2 en Ninja H2R is voor Kawasaki aanleiding geweest om deze technologie nog breder toe te passen. De Tokyo Motor Show was het toneel waar Kawasaki een tipje van van de sluier optilde: daar werd namelijk de supercharged ‘’Spirit Charger’’ conceptstudie onthuld. Meer power, meer comfort met een lager brandstofverbruik.

De Tokyo Motor Show is bij uitstek het evenement waar de toonaangevende Japanse motormerken het grote motornieuws lanceren. Kawasaki koos dan ook voor deze 44e editie van de show voor de introductie van de 2016 versies van de Ninja H2 en Ninja H2R en de presentatie van de nieuwe ‘’Rideology’’ design strategie.

De wereldwijde belangstelling voor de innovatieve Ninja H2 en Ninja H2R blijft onverminderd hoog, vandaar dat beide modellen in 2016 wederom in een gelimiteerde oplage geproduceerd zullen worden. Bovendien komt er een nieuwe kleur en wordt een assist/slipper clutch standaard. Beide modellen worden verder voorzien van upgrades voor het ECU motormanagement.

Kenji Tomida, president Kawasaki Motorcycle and Engineering Company, toonde verder een concept van een compleet nieuw supercharged model. Dit past naadloos in de Kawasaki filosofie, waarin het volledig in eigen beheer ontwikkelen en produceren supercharger modellen centraal staat. Met dit ‘’SC 01’’ of ‘’Spirit Charger’’ concept verkent Kawasaki de vele mogelijkheden die toekomstige supercharged motoren kunnen bieden. Voor de Spirit Charger is gekozen voor zachtere, meer luxueuze materialen in vergelijking met de ‘’hard-edge’’ lijnvoering van de Ninja H2 en Ninja H2R.

 

Opvallend bij dit concept is de toepassing van de ‘’Balanced Supercharger Engine’’. Die combineert de kick en pure sensatie van een supercharger met een lager brandstofverbruik. Dit wordt mogelijk gemaakt door de toepassing van elektronisch gestuurde lamellen bij de inlaat van de supercharger. Daarmee kan het volume van zowel de inlaatlucht als de stroomrichting nauwkeurig bepaald worden en dat zorgt weer voor een nog verder geoptimaliseerde verbranding.

Ten slotte introduceerde Kawasaki de ‘’Rideology’’ design filosofie. Kenji Tomida over de drie basisprincipes hiervan: ‘’Ten eerste moeten onze motoren power hebben en gewoon mooi zijn. Ten tweede moeten alle Kawasaki motoren een hoge fun-factor hebben en de beste rijbeleving geven. Maar het aller belangrijkste is het vertrouwen in het vakmanschap van de volledige Kawasaki Group. Wij willen de meest geavanceerde technologie ontwikkelen en bouwen, om daarmee wereldwijd het leven van mensen te kunnen verrijken.’’

Lees alles over de Kawasaki Rideology op:

http://www.kawasaki-cp.khi.co.jp/motorshow2015/index_e.html




Opties

Lettergrootte:

Poll

Met de motor op vakantie?


Ja Nee

Contact

Vragen of opmerkingen? neem hier contact met ons op!

Motor Marktplein

Wilt u als dealer uw motoren aanbieden via het Motor-Marktplein dan kunt u zich hier aanmelden

KW - PK

KW
PK