Accessoiretest: Special GP Striping - van boodschappenmotor tot racemotor pur sang.

04-03-2015

Mijn eerste motor, een Honda CBR uit 1992, werd met de grootst mogelijke aandacht zeker 1 keer per week gepoetst. Wat was ik trots op dat ding. Daarnaast bracht ik de nodige uurtjes door op het internet om de mooiste accessoires voor mijn CBR op de kop te tikken. Het gevolg? Honderden Euro’s aan kuipruitjes, Rizoma knipperlichtjes, race voetsteuntjes, race rem- en schakelsetje enz. Zolang het woord ‘race’ voorkwam in de omschrijving was ik geïnteresseerd. Ik heb echter nooit aan rimstriping gedacht en nu ik voor deze accessoiretest het resultaat van de Special GP striping van motorsticker.nl zie dan verbaas ik mij hier wel degelijk over. Zonder dat ik verder iets aan mijn huidige CBR heb aangepast is de motor na het opplakken van de Special GP striping getransformeerd van normale ‘boodschappenmotor’ tot racemotor pur sang. Althans, het uiterlijk dan!

Motorsticker.nl
Voor Brikkels waren wij op zoek naar stickers voor op onze eigen motoren en op de verschillende helmen die we aan het testen zijn. Zo zijn we op dit moment de Arai Chaser V Electric en de Airoh T600 Bionic Red aan het testen en nu vinden wij de foto’s er net even iets leuker uit zien met www.brikkels.nl op het vizier. Na een korte zoektocht kwamen we al snel bij motorsticker.nl uit en na enig over en weer email verkeer hadden we binnen no time onze gewenste stickers in huis. Inclusief een setje Special GP Striping die ik op mijn Honda CBR 600F kon plakken.

Bij de bestelling wordt een korte handleiding gegeven waar in 8 stappen wordt uitgelegd hoe je de stickers het beste kan opplakken. Ook wordt er verwezen naar de website, waar door middel van een video nogmaals wordt uitgelegd hoe de stickers het best bevestigd kunnen worden. Het lijkt simpel in theorie, maar is dit ook zo in de praktijk? Vandaag, eigenlijk de eerste mooie dag van het jaar, is het voor mij tijd de proef op de som te nemen en mijn motor van stal te halen om haar te voorzien van de Special GP striping.

In de verpakking
Er worden totaal 14 stickers meegeleverd, en per kant zijn er 6 nodig (3 stickers per wiel). Per kant heb je dus 1 sticker extra. Wel zo veilig, mocht je er 1 niet goed plakken. Ik heb de extra stickers niet nodig gehad, maar mocht er een sticker in de komende tijd los laten dan heb ik altijd per kant 1 reserve. Naast de 14 striping stickers zitten er ook nog 4 logo stickers in van het merk van de motor. In mijn geval dus 4 Honda stickers.

Na de inhoud van de verpakking geïnspecteerd te hebben is het tijd om de stappen te volgen van het instructie kaartje dat ook meegeleverd wordt. Als back-up gebruik ik ook de instructie filmpjes op de site van motorsticker.nl.

Stap 1
Stap 1 is heel snel en simpel; zet de motor bij voorkeur op een standaard waarbij de wielen vrij rond kunnen draaien. Ik zet mijn CBR op de middenbok, en klaar. Op naar stap 2.

Stap 2
Stap 2 is zowel duidelijk als het meest tijdrovend; de motor schoon maken. Nu is er bij mijn motor wat achterstallig schoonmaakonderhoud en deze stap duurt bij mij dan ook het langst. Na ongeveer een uur vind ik de motor schoon genoeg en pak ik alvast de rimstriping erbij om verder te gaan met stap 3.

Stap 3
De stickers worden geleverd in 2 setjes van 7. 1 Setje voor linkerkant van de motor, en 1 setje voor de rechterkant. Voordat je de stickers op de wielen kan plakken moeten ze even los geknipt worden. Geen zorgen, dit hoeft niet extreem netjes aangezien je het vel dat je los knipt uiteindelijk niet gebruikt, het gaat ten slotte om de stickerrand zelf. Binnen 2 minuten ben ik hiermee klaar en ik begin aan stap 4: het plakken!

Stap 4 en 5
Nu ik per kant 7 losse sticker heb kan ik beginnen met plakken. Ik haal de onderlaag van de sticker weg, zodat het plakgedeelte vrij komt. Ik plak het eerste deel op de velgrand en ik vervolg zo mijn weg naar beneden tot de hele sticker vastgeplakt zit op de velg. Fluitje van een cent en binnen 1 minuut gedaan. Per wiel moet je 3 stickers plakken dus deze stap wordt per wiel 3 keer herhaald. Tussen de 3 stickers moet je ongeveer 5,6 cm speling houden zodat de stickers mooi in verhouding met elkaar staan. Dit wordt in de instructies omschreven als stap 5.


Stap 6 en 7
Als je klaar bent met de rimstriping is eigenlijk alles al gedaan. Je hebt vervolgens de keuze of je ook nog het logo van je motor op de wiel wilt plakken. Er is in mijn geval dan ook een setje van het Honda logo meegeleverd. Ik kies er echter voor om deze niet op mijn motor te plakken omdat ik het zo eigenlijk al heel mooi vind.

Stap 8
De laatste stap in het proces is eigenlijk de leukste: ‘loop een paar meter naar achteren, bekijk de motor en geniet van het schitterende eindresultaat!’

In film-vorm ziet dit proces er ongeveer zo uit:

Conclusie
Ben je op zoek naar een snelle manier om je motor een meer racey uiterlijk te geven dan is de Special GP Striping van motorsticker.nl een gemakkelijke en goedkope oplossing. Een setje kost €35,- en is binnen 20 minuten op je motor geplakt. Voor bijna elk type motor is er wel een special striping te bestellen. Ga hiervoor naar www.motorsticker.nl en bekijk of jouw type motor er tussen staat.

Mijn motor heeft in ieder geval een stilistische update gekregen waardoor hij toch weer een beetje als nieuw aanvoelt en waardoor ik in gedacht weer terug ga naar mijn eerste motor. Wat is het toch eigenlijk leuk om met je motor bezig te zijn. Al is het alleen maar door een sticker, ik rijd tegenwoordig op een race CBR600F en mijn oude ‘boodschappenmotor’ is verleden tijd.

Zelf de Special GP striping bestellen? Dat kan hier op www.motorsticker.nl

 

 

 




Opties

Lettergrootte:

Poll

Met de motor op vakantie?


Ja Nee

Contact

Vragen of opmerkingen? neem hier contact met ons op!

Motor Marktplein

Wilt u als dealer uw motoren aanbieden via het Motor-Marktplein dan kunt u zich hier aanmelden

KW - PK

KW
PK